loading...
وب سایت خبری-تحلیلی تی تی نیوز
ادمین بازدید : 103 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)

يك سري مربيان به فوتبال كمك نمي‌كنند و فقط دنبال اين هستند كه يك چيزي عايد خودشان شود

 

سایت گل- صحبت‌هاي مجيد جلالی علیه باشگاه فولاد خوزستان باعث شد تا کورش بختیاری زاده مربی فولاد که چند سال دستیار جلالی در این تیم بوده، صحبت های تندی علیه سرمربی تراکتورسازی انجام دهد. مصاحبه بازیکن اسبق استقلال تهران و مربی فعلی فولاد با ایران ورزشی را مرور کنید.

 
انگار صحبت‌هاي مجيد جلالي در مورد باشگاه فولاد را ديديد؟
آقاي جلالي چند بار در مورد فولاد صحبت‌هاي عجيب و غير عادي انجام دادند. اين مساله از نظر من توهين به باشگاه فولاد است. مي‌خواستم در جواب صحبت‌هاي جلالي چند نكته را بگويم. قبل از هر چيزي بايد بگويم در چند سالي كه آقاي جلالي اينجا بودند، من و تمام همكارانم كمك كرديم و حتي خيلي جاها برخلاف ميلم از ايشان حمايت كردم. با وجود اينكه در خيلي موارد نشان داد كه ضعيف است.

اما شما هرگز در مورد ايشان تا به حال اين حرف‌ها را نزده بوديد.
چون باشگاه فولاد به ما یاد داده هميشه پشت سرمربي تيم باشيم و از او حمايت كنيم. من و همكارانم هم اين كار را مي‌كرديم اما مي‌خواهم به جلالي بگويم اگر چنين چيزي بوده و دلال‌ها باعث بركناري‌اش شده‌اند چرا همان موقع حرفي نزد؟ چرا وقتي پاداش‌ و حقوق خوب مي‌گرفت چيزي نگفت؟ حالا كه از اينجا رفته، فولاد بد شده؟ آقاي جلالي خيلي مسائل هست كه مي‌توانم بگويم.

شفاف تر حرف بزنيد.
مثلا تستي كه گرفته بود. يك نفر را خودش آورد كه دوستش بود و عده‌اي بازيكن تستي آورده بود كه همه آنهايي كه مد نظر داشتند را قبول كرد! گفتيم آقاي جلالي اين نوع تست‌گيري سالم نيست اما در جواب گفت كه دوستم است و به او اعتماد دارم.

اما جلالي معمولا كمتر به سمت حاشيه مي‌رود!
جلالي خودش فكر مي‌كند علمش بالاست اما علمي در كار نيست! فكر مي‌كند بازي با كلمات يعني داشتن توانايي فني اما فوتبال يعني درس گرفتن. درس گرفتن از فوتبال اروپا و ياد دادن به بازيكنان. جلالي بارها به خاطر اين مساله كه علم فوتبالش بالا نيست، خودش را لو داد. مثلاً در مورد يك سيستم ما مي‌گفتيم كه 9 ثانيه است اما با حالتي حق به جانب مي‌گفت نه 20 ثانيه است كه بعد تحقيق كرد و متوجه شد 9 ثانيه است و خودش آمد و گفت 9 ثانيه است اما بعضي‌ها مي‌گويند 20 ثانيه هم مي‌شود. جلالي اين مساله كوچك در مورد علم فوتبال را هم نمي‌دانست و فقط مي‌خواهد با كلمات قشنگ عوام فريبي كند. مردم ما هم به خاطر خوش‌قلبي‌شان به كسي كه خوب حرف مي‌زند احترام مي‌گذارند و او را قبول دارند اما جلالي مثل حرف‌هايش نيست.

بيشتر توضيح مي‌دهيد؟
مثلا ما نيم‌فصل دوم همان سال، تصميم گرفتيم يكي از بازيكنان را بازي ندهيم. يكی-دو بازي او را بيرون گذاشتيم اما خود جلالي او را برگرداند چون در تصميماتش بي‌ثبات بود. شايد باور نكنيد اما جلالي رفتار خوبي با بازيكنان هم نداشت. وقتي بازيكنان مي‌آمدند سر تمرين مي‌گفتند حال‌مان از فوتبال به هم مي‌خورد. ما با هزار مشكل بيشتر بازيكنان را نگه مي‌داشتيم. حتي يك روز كار به جايي رسيد كه بازيكنان مي‌خواستند با جلالي درگير شوند اما ما بازيكنان را نگه داشتيم و اجازه نداديم. اين مساله را مي‌توانيد از خود بازيكنان و دستياران جلالي بپرسيد. براي يك مربي نبايد اين اتفاقات بيفتد. رفتار حرفه‌اي يعني چه؟ جلالي بلد نيست حتي با بازيكنان هم رفتار كند. تا وقتي كه پول مي‌گرفت فولاد خوب بود اما حالا بد شد؟ اين نشان مي‌دهد كه جلالي رفتار حرفه‌اي ندارد.

در بحث جوانگرايي چطور؟ در اين مورد هم به فولاد كمك نكرد؟
ببينيد جوانگرايي يعني اينكه به بازيكن جواني اعتقاد داشته باشيم و به او ياد بدهيم تا همراه تيم بالا بيايد. يعني همراه ترقي تيم، بالا بياید. اگر تيم بالا نيايد جوان هم بالا نمي‌آيد. جلالي به اصرار باشگاه كه گفتند سياست‌شان جوانگرايي است، چند بازيكن جوان آورد كه فقط 3، 4 دقيقه آخر به آنها بازي مي‌داد. يكي از آن جوان‌ها، مهرداد جماعتي بود كه جلالي گفت، او را نمي‌خواهم اما دهكردي گفت بگذاريد باشد. با اين حال جلالي گفت بايد برود. حتما اين مساله را جوانگرايي مي‌گفت. بختيار كه از 10 سالگي بازيكن من است! جلالي زماني مي‌تواند مدعي شود كه روي تيم فولاد تاثير مثبت گذاشته كه زمان خودش اتفاق مثبتي مي‌افتاد، نه بعد از آن. زمان جلالي تيم داشت به قهقرا مي‌رفت. ما به معناي واقعي داشتيم مي‌رفتيم ته چاه. كدام پيشرفت را با مجید جلالي داشتيم؟ پيشرفت که بازي با كلمات نيست. يك سري مربيان هستند كه به فوتبال كمك نمي‌كنند و فقط دنبال اين هستند كه يك چيزي عايد خودشان شود!

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
دوستانی که علاقه مند هستند که مطالبشان در تی تی نیوز (هواداران تی تی تراختور) منتشر شود ،یا به ایمیل مدیریت پیام بفرستند و یا از طریق بخش تماس با ما درخواست خود را مطرح نمایند. a.g521@ymail.com
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    عملکرد تونی در اولین بازی
    آمار سایت
  • کل مطالب : 181
  • کل نظرات : 379
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 35
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 92
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 112
  • بازدید ماه : 230
  • بازدید سال : 807
  • بازدید کلی : 136,892