loading...
وب سایت خبری-تحلیلی تی تی نیوز
arezou بازدید : 464 یکشنبه 21 مهر 1392 نظرات (0)

 گزارشی از حواشی نیم فصل تیم تراختور و اقدامات متقابل باشگاه 


از ابتدای فصل سیزدهم ، اهالی فوتبال انتظار حواشی زیادی را پیرامون  تیم تراکتورسازی داشتند. شاید بخاطر پیوستن  اسطوره و  جادوگر فوتبال ایران به  تیم تراختور و همچنین جدایی تلخ او از تیم پرسپولیس و هواداران این تیم  ،  افکار عمومی و جامعه ی ورزشی بیشترانتظار حاشیه هایی در اطراف علی کریمی را داشتند. آنچه البته انتظار میرفت  فقط در ابتدای فصل به وقوع پیوست. اما در ادامه  بازیها، جریان حاشیه های تیم به سوی دیگر بازیکنان و مربی و عوامل باشگاه حرکت و گسترش پیدا کرد.  در این گزارش به بررسی و دسته بندی حاشیه های پیرامون  تیم ومنبع آنها و اقدامات باشگاه برای خنثی کردن این حواشی  پرداخته ایم و  البته سعی در این بوده است که ازایجاد  حاشیه دیگری برای تیم خودداری کنیم. با ما همراه باشد :   
  

اصولا حاشیه به مواردی  گفته میشود که بیشتر موجب بر هم زدن تمرکز و هماهنگی تیم  میشود. در این گزارش حاشیه  های تیم تراختور را به صورت زیر دسته بندی کرده ایم :
 

۱- مصدومیت ها : بخاطر طبیعت بازی فوتبال ، مصدومیت یک جلسه ای هر بازیکن بسیار عادی و قابل پیشبینی است. خوشبختانه تراختور تیم قوی و حرفه ای بسته است. در صورت مصدومیت بازیکنان،  نیمکت ذخیره قابل اعتماد و پر امیدی در اختیار دارد که تا این لحظه بسیار قابل قبول و موفق بوده است.البته در این نیم فصل تیم تراختور مصدومیت هایی همراه با حاشیه داشته است . در ابتدای فصل مصدومیت بازیکن تاثیر گذار و محبوب فصل گذشته تراختور ، مهدی کریمیان و به کما رفتن او ، شوک بزرگی به فوتبال دوستان ایرانی وارد کرد. که خوشبختانه به خیر گذشت و بازیکنان تیم  با همدلی یکدیگر، در زمان بستری بودن این بازیکن در بیمارستان،  غیبت اورا جبران کردند. و تیم نتایج قابل قبولی داشت. اما حاشیه های خبری این مصدومیت از ابتدای فصل تا امروز دامن تراختور را گرفته است. شاید جریمه ۴۰۰ میلیونی این بازیکن توسط باشگاه، فضای مانور بیشتری به خبرسازان داد. همچنین مصدومیت علی کریمی بازیکن امتیاز آور و تاثیر گذار در میانه میدان و بازیساز تیم ، شوک دیگری بود برای اهالی فوتبال و هواداران وصد البته تیم تراختور . در غیاب جادوگر ، تراختور، بازی با داماش را ۱-۰ واگذار کرد. ولی کم کم با حمایت مجید جلالی ، بازیکنان شرایط تیم را پذیرفتند و مسوولیت ها در میانه میدان تقسیم شد. در نهایت بازی با نفت با پیروزی و صدر نشینی تیم همراه بود.

 


 
۲- مصاحبه ها : بعد از مصدومیت های خبر ساز تیم ، مصاحبه های مرتبط با تیم ، حاشیه ها ی خبر سازی  برای تیم ایجاد کردند. در اینجا لازم دیدیم که این مصاحبه ها را به دو دسته تقسیم کنیم ؛ مصاحبه های حقیقی تنش زا و پر حاشیه و مصاحبه های جعلی سایت های  خبری. در نهایت باشگاه تراختورسازی برای تمام کردن یا کاهش دادن این نوع حاشیه ها،  تصمیم به ممنوع المصاحبه کردن بازیکنان گرفت. مسدود کردن  جریان  حاشیه  به سوی بازیکنان تیم ، این جریان خبر سازی  را  به سمت مربی تیم حرکت داد.


الف-  مصاحبه های حقیقی تنش زا و پر حاشیه :
در ایران  خبرنگاران ورزشی   با مطرح کردن  سوالات جنجالی  و حاشیه ای در پی گرم کردن بازار خبر و تحریک خوانندگان هستند. هرچند  بسیاری از بازیکنان تیم تراختور همواره مراقب صحبت هایشان با خبرنگاران هستند ؛ انصاریفرد، لک ، حسینی، دقیقی ،کیانی ، نصرتی ... . اولین مصاحبه جنجالی تراختور مربوط به بازی تیم با پرسپولیس و حاشیه های ان میشود . در  این بازی، علی کریمی توسط دهنوی با فن کمر به زمین کوبیده شد. حرف ها و مصاحبه ها یی که از طرف  رویانیان و دایی  در روزنامه های پرسپولیسی چاپ میشد ، در مقابل جادوگر را مجبور به دفاع کرد و از آنان خواست که بدور از پیغام دادن به خبر گزاری ها ، رو در رو با همدیگر صحبت کنند . مجید جلالی بسیار حرفه ای در برابر این حواشی از علی کریمی حمایت کرد. او اعلام کرد که این مسائل خصوصی علی کریمی است و به حریم علی کریمی احترام میگذارد. تا امروز علی کریمی از تیم ، مربی و باشگاه حمایت کرده است و مصاحبه حاشیه سازی نداشته است .در پی درخشش جادوگر در تراختور و همزمان فشار سکوهای هواداران  تیم پرسپولیس برای بازگشت کاپیتان سابق تیم، در حالی که  مسوولان باشگاه پرسپولیس ؛ محمد رویانیان  و علی دایی قبلا   اعلام کرده بودند  که علی کریمی برای این تیم مفید نیست و دیگر اینکه به تاکتیک تیم نمیخورد ، برای ساکت کردن هواداران،  رویانیان اعلام کرد که علی کریمی را تا نیم فصل به تیم باز میگرداند حرفی که هیچ اقدام عملی برای ان صورت نگرفت. مدیر عامل باشگاه تراختور ، به دنبال این خبر حاشیه ساز که موجی از نگرانی برای هواداران تیم بوجود آورده بود سریعا اعلام کرد که هیچ درخواستی از طرف پرسپولیس اعلام نشده و حتی اگر کریمی بخواهد به  تیم سابق بازگردد به او اجازه نمیدهیم چون او در تراختور  موفق است و هواداران تیم او را دوست دارند. علی کریمی شخصا اعلام کرد که بخاطر برخورد های قبلی  مسوولان فعلی پرسپولیس  در این شرایط به پرسپولیس باز نمیگردد. شبیه همین حاشیه برای کریم انصاریفرد که بازیکن تاثیرگذار و امتیاز آور تراختور است ایجاد شده است  که آقای زینی زاده همین سیاست را برای او نیز درپیش گرفته است. در هفته های گذشته، مصاحبه جواد کاظمیان،  بازیکن نیمکت نشین نیم فصل  و دلخوری او از مجید جلالی ، موجب تنبیه و به قولی اخراج  این بازیکن از سوی مربی شد. در نهایت این بازیکن با مصاحبه دیگر و حضور در زمین تمرین، از مربی خود عذر خواهی کرد. مدیر عامل باشگاه در کنترل این حاشیه و رفع این تنش و جلوگیری از درز اخبار ان به بیرون خانواده بسیار موفق بود. از هفته پیش و دقیقا پیش از بازی حساس با فولاد صدر نشین، مصاحبه هایی با مربی تیم فولاد  علیه آقای جلالی منتشر شده است. ما امیدواریم که آقای جلالی به هوش باشند و اینبار هم بسیار حرفه ای برخورد کنند  و  برخلاف  مربیان تیمهای دیگر  بازیچه این جریان ها نشوند.

 ب -  مصاحبه های جعلی سایت های  خبری
 : 

در هفته ای بسیار حساس ، دقیقا یک روز قبل از بازی تراختور با صبای قم و بازی دربی پرسپولیس – استقلال ،  درسایت  باشگاه  خبرنگاران  جوان مصاحبه ای از طرف علی کریمی چاپ شد ، که در ان علی کریمی از دایی به نوعی عذر خواهی و حمایت کرده بود. علی کریمی سریعا از طریق کد هواداری این مصاحبه را جعلی اعلام کرد. در آن شرایط این مصاحبه میتوانست تمرکز و آرامش علی کریمی را بر هم بزند ولی کریمی با تجربه توانست این حاشیه را پشت سر بگذارد و بازی بسیار زیبا و تماشاگر پسندی را ارائه دهد. این هفته سایت گل ، خبری مبنی بر لیست مازاد تیم تراختور چاپ کرد. در پی تکذیب مربی و مدیر عامل باشگاه ،دیروز  چند تن از  بازیکنان نامبرده دراین  لیست،  پس از تمرین  به  نویسنده این خبرجعلی اعتراض کردند. این سایت در ادامه جریان  اعلام کرد که بازیکنان  درگیری لفظی با خبرنگار و چند تن هواداران داشته اند. بازیکنان، مربی  و مدیر عامل هر گونه درگیری را تکذیب کردند، و با تصمیم مسوولان باشگاه این خبرنگار حاشیه ساز و غیر حرفه ای سایت غیر رسمی خبری از حضور در زمین تمرین محروم شد.    

 

 ۳- درگیری درون خانواده تراختور : عموما مسائل رقابتی موجب درگیری بازیکنان با یکدیگر، بازیکن – مربی و  البته گاهی مسائل مالی یا امکانات  باشگاه موجب درگیری با مدیر عامل باشگاه میشود. خوشبختانه در باشگاه تراکتور سازی بازیکنان روابط دوستانه و محترمانه ای  با یکدیگر دارند. مدیر عامل باشگاه با بر پا کردن  جشن تولد مربی تیم  ، و اعلام حمایت کامل از مربی تیم و بازیکنان ، مدیریت مقابله با جریان حاشیه را در دست گرفت. بجز یک مورد که بررسی شد، بازیکنان در مصاحبه ها حمایت  ازسر مربی و همبازی ها را مد نظر دارند ، و سر مربی تیم همواره  اعلام کرده است که  از هر گونه درگیری درون خانواده پرهیز میکند. احترام هر شخصی در هر پستی و حریم خصوصی  همگان رعایت میشود. یک جلسه بازیکنان اعتصاب داشتند بر سر بدهی باشگاه به  آنها که مدیر عامل باشگاه و مربی با بازیکنان صحبت کردند. و نتیجه ان آرامش بازیکنان و حضور در جلسه تمرینی اضافه بود.  تا امروز گزارشی از درگیری بازیکنان تیم با یکدیگر نداشته ایم.

 

۴- هواداران ، یار دوازدهم تیم : از ابتدای فصل به خاطر  تغییر کلی تاکتیک تیم ، هواداران به شیوه بازی تیم اعتراض داشتند. این اعتراضها به مرور به موج منفی علیه تیم و سر مربی تبدیل شد. در بازی خانگی با سایپا، هواداران تیم سایپا را تشویق کردند و خواهان بازگشت  سر مربی سابق   تیم شدند. هر چند در ابتدای فصل بخاطر نا رضایتی برخی هواداران  موضوع اولتیماتوم به سر  مربی مطرح بود،  ولی  مدیر عامل باشگاه ، با قدرت گرفتن این موج منفی و فشار و استرسی که به بازیکنان و سر مربی وارد شد، اعلام حمایت و رضایت کامل باشگاه از عملکرد مربی و بازیکنان کرد. وی با اعلام اینکه هواداران یار دوازدهم تیم هستند و پیراهن شماره ۱۲ متعلق به هواداران است، همچین استخدام هوادار یارها واحترام و پذیرایی از هواداران ارتباط هوادار با تیم تراختور را حفظ کرد. مجید جلالی، علی کریمی ، انصاریفرد ، کیانی ، نصرتی ، لک، .... در کد های هواداری و یا  مصاحبه هایشان سعی بر برطرف کردن دلخوری ها و به دست آوردن دل  هواداران کردند. البته میزان تماشاگران تیم کاهش یافته است که این امر مسائل دیگری را هم شامل میشود ، از جمله نبود وسیله ایاب و ذهاب به ورزشگاه ، مشکلات پارکینگ و مسافت طولانی تا محل بازی .... که انتظار میرود باشگاه هر چه سریع تر این مشکلات  را به شیوه عالی بر طرف کند.

 

در پایان برای تیم محبوب تراختور و کلیه مسوولان و دست اندرکاران و هواداران دوست داشتنی این تیم,  آرزوی سلامتی ، پیروزی و سربلندی داریم. آماده شنیدن نظرات عزیزان هستیم.
 

با سپاس و درود فراوان بر شما  

تی تی نیوز
 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
دوستانی که علاقه مند هستند که مطالبشان در تی تی نیوز (هواداران تی تی تراختور) منتشر شود ،یا به ایمیل مدیریت پیام بفرستند و یا از طریق بخش تماس با ما درخواست خود را مطرح نمایند. a.g521@ymail.com
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    عملکرد تونی در اولین بازی
    آمار سایت
  • کل مطالب : 181
  • کل نظرات : 379
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 35
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 36
  • بازدید ماه : 154
  • بازدید سال : 731
  • بازدید کلی : 136,816